Firmographics of firmographic data omvat algemene eigenschappen en informatie die een salesorganisatie verzamelt over een andere bedrijven. Zoals u demographics kent om een bevolking te beschrijven, zijn er firmographics om bedrijven te beschrijven.
Voorbeelden van firmographics
Vaak gebruikte categorieën van firmographics zijn:
- Bedrijfsnaam
- Locatie van het bedrijf
- Grootte van het bedrijf, oftewel het aantal werknemers
- Industrie of sector
- Bedrijfsstructuur
- …
Deze data zijn meestal openbaar. Zaken zoals de locatie en de sector zijn vaak snel terug te vinden op de website en op de sociale media van het bedrijf.
Waarvoor wordt firmographic data gebruikt?
Firmographics worden vaak gebruikt in B2B marketing en in B2B sales om bedrijven te identificeren die het meest geschikt zijn voor bepaalde producten of diensten. Door het verzamelen van deze gegevens kunnen bedrijven hun marketing- en verkoopstrategieën beter richten op specifieke doelgroepen en marktsegmenten. Ook kunnen deze firmographic data helpen bij het identificeren van trends en patronen in de bedrijfsomgeving, en bij het maken van strategische beslissingen. B2B-verkopers kunnen deze data gebruiken om betere prospects te vinden en hun lijst zo in te korten.
Omdat firmographics zo ruim en algemeen zijn, kijken B2B verkopers zeker niet alleen naar deze data. Firmographics zijn nooit voldoende voor verkopers, ze combineren deze data best met andere informatie.
Discover more sales terms.
Sales quiz
How strong is your sales knowledge? Challenge yourself and gain insight into your sales skills!
Whitepaper
Want to know even more? Download our white paper get inspired by 5 useful sales tips.
Newsletter
Keep up with the latest sales developments through our newsletter.