Met RevOps of revenue operations komen verschillende afdelingen bij elkaar om aan gemeenschappelijke doelen te werken zodat ze deze samen kunnen bereiken. Zo kunnen de verschillende teams gemakkelijker beslissingen nemen om zo ook het bedrijf te helpen groeien. Vaak voorkomende gemeenschappelijke doelen zijn:
- Betere en meer conversies
- Minder inkomsten mislopen
- Nieuwe omzetkansen bekomen
Een afdelingsoverstijgende methode
RevOps gaat vooral om de samenwerking van marketing, sales, customer success en natuurlijk revenue operations zelf.
- The marketing afdeling houdt zich bezig met online en offline marketingstrategieën om zo klantrelaties te creëren op lange termijn.
- The sales afdeling zorgt ervoor dat zij de klanten contacteren en opvolgen, en doorheen het verkoopproces zal ook de customer succes afdeling bijspringen om ervoor te zorgen dat de klanten tevreden blijven.
- Revenue operations zorgt ervoor dat er een goede samenwerking is tussen de verschillende afdelingen en dat de communicatie vlot verloopt.
De voordelen van RevOps
Het gebruik van RevOps brengt natuurlijk heel wat voordelen met zich mee. Het begint al met een betere samenwerking tussen de verschillende teams en afdelingen. Elk team krijgt ook meer verantwoordelijkheid en er ontstaat een hoger niveau van transparantie tussen de afdelingen door de samenwerking en het gemeenschappelijk doel. De mix van de afdelingen en bijhhorende skills zal ervoor zorgen dat de klant een betere ervaring heeft met het bedrijf. En last but not least zal het bedrijf beter kunnen voorspellen hoe het bedrijf zal groeien.
Discover more sales terms.
Sales quiz
How strong is your sales knowledge? Challenge yourself and gain insight into your sales skills!
Whitepaper
Want to know even more? Download our white paper get inspired by 5 useful sales tips.
Newsletter
Keep up with the latest sales developments through our newsletter.