fbpx

Customer journey

De customer journey beschrijft de volledige reis en de belevingen die een klant ervaart, gaande van de bewustwording van een bepaald probleem of een behoefte tot na de uiteindelijke aankoop. Er bestaan verschillende customer journey modellen met verschillende aantallen van fasen. Bij Reachers gaan we uit van een vierstappenmodel.

De 4 stappen van de customer journey

Het vierstappenmodel van de customer journey bevat uit de volgende fasen:

  1. See: De klant wordt zich bewust van een probleem of behoefte. Daardoor wordt hij of zij bewust van een bepaald product of dienst.
  2. Think: De klant heeft al een eerste contact gehad met verschillende producten en overweegt een product of dienst aan te kopen. In deze fase gaan klanten vaak op zoek naar reviews en/of vergelijkingen.
  3. Do: In deze fase gaat de klant uiteindelijk over tot een aankoop. Elke stap die bijdraagt tot de aankoop behoort tot deze fase.
  4. Care: Na de aankoop kan het zijn dat de klant zich engageert en terugkeert naar het bedrijf voor verdere aankopen. De klant heeft dan waarschijnlijk een goede dienst na verkoop verkregen en is tevreden met het product of de dienst. De klant wordt loyaal aan uw bedrijf.
Sales quiz

Hoe sterk is uw sales kennis? Daag uzelf uit en krijg inzicht in uw verkoopskills!

Whitepaper

Nog meer weten? Download onze whitepaper laat u inspireren door 5 nuttige sales tips.

Nieuwsbrief

Blijf bij met de laatste sales ontwikkelingen door middel van onze nieuwsbrief.