U wilt met uw bedrijf mooie verkoopcijfers halen, dat is evident. Maar, het goed kunnen uitleggen volstaat niet meer om een goede verkoper te zijn. Tegenwoordig wordt verkopen meer beschouwd als een vak apart, met zijn eigen do’s en don’ts. Daarnaast trekken klanten steeds meer en beter geïnformeerd naar een verkoopgesprek. Om verkopers van de juiste handvatten te voorzien in hun gesprekken, voorziet Reachers in verkooptraining.
Voor wie is deze verkooptraining?
Met deze training richten we ons in eerste instantie tot medewerkers van de commerciële buitendienst. Denk hierbij aan vertegenwoordigers, accountmanagers, commerciële adviseurs, business developers, enzoverder. Uiteraard kunnen ook bestuurders en zaakvoerders bij ons terecht, zodat zij een goed zicht krijgen op de verkoopaanpak die wij onze trainees willen meegeven. Zowel B2B als B2C bedrijven zijn welkom.
Hoe pakt Reachers verkooptrainingen aan?
Wij zijn van mening dat de beste verkopers gebruik maken van een vast systeem, met voldoende ruimte voor flexibiliteit. Hierbij raden wij het volgen van een methode die een zekere structuur aan uw verkoopgesprek geeft ten zeerste aan. Een uitstekend kader om dit te doen, is dit van de dubbele driehoek. Deze verkoopmethode geeft de verkoper een houvast, maar biedt tegelijk ook de nodige dynamiek die elk verkoopgesprek moet hebben. De verkoopmethode van de dubbele driehoek vormt dan ook de basis van onze verkooptraining.
Meer concreet worden onze verkooptrainingen klassikaal gegeven, volledig op maat van uw noden en wensen. Wij kunnen de verkooptraining in uw bedrijf geven of op een externe locatie. Ook kan u ervoor kiezen om de opleiding in groep of op individueel niveau te volgen. Doorgaans bieden wij drie formules aan:
1. Theoretische verkooptraining
Hierin leert u alle essentiële principes i.v.m. verkooptraining in twee dagen tijd. U kan ervoor kiezen om dit onderdeel online te volgen.
2. Operationele verkooptraining
Deze opleiding gaat verder dan de louter theoretische benadering en duurt vijf dagen. In de eerste twee dagen krijgt u de theorie mee, in de overige drie dagen volgt er een praktisch luik. Hierin worden de verkopers individueel gecoacht en worden de aangeleerde technieken via oefeningen en rollenspellen ingeoefend. Er wordt niet alleen op kantoor gebleven, we gaan ook de baan op om de principes die aangeleerd werden in de theorie direct in te zetten bij uw prospecten en bestaande klanten. Zo volgen wij bijvoorbeeld een verkoopgesprek mee om achteraf concrete feedback te geven. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat dit voor u ook op lange termijn de beste resultaten oplevert.
3. Sales management training
Deze formule is er specifiek op gericht om zaakvoerders en bestuurders te ondersteunen. Sales management training omvat twee dagen theorie met een halve dag coaching.
Wat leert u in deze verkooptraining?
Doorheen deze opleiding zal u in aanraking komen met verschillende topics. Wij sommen ze even voor u op:
- Wat is de juiste ingesteldheid om aan het verkoopgesprek te beginnen
- De eigenschappen van een succesvol verkoper
- Leads genereren en prospecteren
- Telefonisch verkopen en cold calling technieken
- Koude e-mailprospectie om een continue instroom van potentiële klanten te verzekeren
- De kunst van gericht vragen stellen
- Effectief en overtuigend argumenteren
- Met verhalend verkopen krijgt u plezier in het sales vak
- De beste en bewezen afsluittechnieken
- Een vaste methode om bezwaren te counteren
- Leren omgaan met de moeder aller bezwaren: de prijs
- De samenwerking bij bestaande klanten verder uitbouwen
Wat na de training?
Ook na de afloop van de verkooptraining kan u steeds bij ons terecht voor verdere verkoopcoaching en fieldcoaching. Het uiteindelijke doel van onze aanpak gaat verder dan uw omzet te vergroten, wij willen namelijk meebouwen aan het groeitraject van onze trainees als professionele verkopers.
Bent u geïnteresseerd in deze opleiding? Of wilt u meer weten? Aarzel dan niet om ons te contacteren.