fbpx

Blog

salesplan

Hoe maak je een salesplan?

Wat hebben succesvolle verkopers met elkaar gemeen? Een sterk plan van aanpak. Ze investeren hun tijd in de juiste prospects, de juiste klanten en de juiste verkoopactiviteiten. In B2B sales is dit vaak nog belangrijker, omdat we te maken hebben met zowel business development als accountmanagement, die in evenwicht moeten…

bezwaren

Omgaan met bezwaren in B2B-verkoop

Bezwaren tijdens het verkoopgesprek, vaak maakt het deel uit van de verkoopcyclus. Vooral in B2B-verkoop zijn bezwaren soms moeilijker te weerleggen. U spreekt immers niet altijd met de besluitvormer en het is niet altijd eenvoudig om uw aanbod af te stemmen op de langetermijndoelstellingen, strategieën en budgetten van uw prospecten.…

Afsluiten van verkoopgesprekken

Closing Fever

Is het afsluiten van een deal een kunst of een wetenschap? Gaat het alleen om onderhandelen of spelen er nog andere factoren? We geven mee waarom het aan het eind van het verkoopgesprek vaak misgaat en wat u er kunt aan doen. Voor de verkoper is een ondertekend contract de…

Waarom doen we bij Reachers wat we doen ?

De door ons ontwikkelde dubbele driehoek verkoopmethode is gebaseerd op de ‘geven en nemen’ filosofie. Wij geloven heel sterk dat verkoopsucces meer beïnvloed wordt door wat u prospecten tijdens het verkoopgesprek geeft dan hoeveel u zou willen nemen ( de producten, diensten en oplossingen die u wilt dat klanten bij…

4 redenen waarom verkoopsucces uitblijft

4 redenen waarom verkoopsucces uitblijft

Vaak bereiken accountmanagers niet het succes die ze zouden willen bereiken. Wat zouden hiervan de oorzaken kunnen zijn ? Gebrek aan duidelijkheid Als u geen duidelijk beeld hebt van wat u wilt, krijgt u het hoogstwaarschijnlijk ook niet. Misschien wilt u meer verdienen, maar bepaalt u niet exact hoeveel extra…

10 verkooptips voor accountmanagers

10 concrete verkooptips voor accountmanagers

We geven u graag een aantal praktische verkooptips mee om uw kans op slagen te maximaliseren. Laad u op voor uw gesprekken. Zorg ervoor dat uw energieniveau optimaal is vooraleer u aan uw verkoopgesprekken begint. Tip: beluister uw favoriete muziek net voor u bij de klant binnengaat. Prospecteer ook wanneer…

wat zijn de voordelen van sales coaching

Wat zijn de voordelen van sales coaching ?

Verbeteren van de hard skills We leren als mens vooral bij door iets te doen. De handvaten die aangereikt worden in de sales training worden onmiddellijk geïmplementeerd in de praktijk. De trainee ziet zich genoodzaakt om de leerstof in te studeren en toe te passen. Zo blijft de opgedane kennis…

Hoe u effectief CRM software implementeert in uw bedrijf

Zo implementeert u succesvol uw CRM systeem

Een CRM-systeem aankopen, is vaak een investering waar u toch even over zult nadenken. Er zijn ook zoveel mogelijkheden op de markt, dat het soms niet eenvoudig is om het kaf van het koren te scheiden. En als ik dan met collega-ondernemers of sales managers praat, merk ik vaak dat…

Enthousiasme is het water en brood van elke verkoper

Een belangrijk deel van uw verkoopeffectiviteit vloeit voort uit uw enthousiasme. Een klant die voelt dat u niet enthousiast bent over uw bedrijf koopt niet. Een klant die aanvoelt dat u niet enthousiast bent over uw product of dienst koopt ook niet. Het is een harde maar terechte vaststelling. Enthousiasme komt voort…

Leren gerichte vragen stellen is een essentiële verkooptechniek. Gerichte vragen stellen brengt uw verkoopgesprek naar een hoger niveau.

Verkoop meer dankzij doelgerichte vragen

Tijdens 1-on-1 salescoachingsessies stel ik vaak vast dat verkopers best goed weten dat ze in de beginfase van een verkoopgesprek vragen moeten stellen. Vragen om inzicht te krijgen in de situatie van de klant, om te begrijpen wat hij echt wil en om een verbetering of oplossing voor zijn probleem…

Elk verkoopgesprek heeft 3 sleutelmomenten: de eerste indruk, de behoefteanalyse en een sterke afsluiter. Zo pakt u een goed salesgesprek aan!

De 3 sleutelmomenten in verkoop

Alle stappen in een verkoopproces zijn belangrijk, maar de ene fase is toch al wat belangrijker voor de slaagkans als de andere. We kunnen drie sleutelmomenten in een verkoopgesprek onderscheiden, namelijk de eerste indruk, de behoefteanalyse en hopelijk tot slot ook een sterke afsluiter. Als verkoper zijn dit de drie…

Notities nemen tijdens verkoopgesprek

Boost uw verkoop, neem notities

Tijdens mijn coachingsessies stel ik tot mijn grote spijt vaak vast dat veel verkopers weinig tot geen notities nemen van het verkoopgesprek. Nochtans kan deze kleine inspanning een grote meerwaarde zijn voor het verder verloop van het verkoopproces. In deze blog geef ik u vijf redenen waarom notities nemen uw…