fbpx

Blog

wat zijn de voordelen van sales coaching

Wat zijn de voordelen van sales coaching ?

Verbeteren van de hard skills We leren als mens vooral bij door iets te doen. De handvaten die aangereikt worden in de sales training worden onmiddellijk geïmplementeerd in de praktijk. De trainee ziet zich genoodzaakt om de leerstof in te studeren en toe te passen. Zo blijft de opgedane kennis…

Hoe u effectief CRM software implementeert in uw bedrijf

Zo implementeert u succesvol uw CRM systeem

Een CRM-systeem aankopen, is vaak een investering waar u toch even over zult nadenken. Er zijn ook zoveel mogelijkheden op de markt, dat het soms niet eenvoudig is om het kaf van het koren te scheiden. En als ik dan met collega-ondernemers of sales managers praat, merk ik vaak dat…

Enthousiasme is het water en brood van elke verkoper

Een belangrijk deel van uw verkoopeffectiviteit vloeit voort uit uw enthousiasme. Een klant die voelt dat u niet enthousiast bent over uw bedrijf koopt niet. Een klant die aanvoelt dat u niet enthousiast bent over uw product of dienst koopt ook niet. Het is een harde maar terechte vaststelling. Enthousiasme komt voort…

Leren gerichte vragen stellen is een essentiële verkooptechniek. Gerichte vragen stellen brengt uw verkoopgesprek naar een hoger niveau.

Verkoop meer dankzij doelgerichte vragen

Tijdens 1-on-1 salescoachingsessies stel ik vaak vast dat verkopers best goed weten dat ze in de beginfase van een verkoopgesprek vragen moeten stellen. Vragen om inzicht te krijgen in de situatie van de klant, om te begrijpen wat hij echt wil en om een verbetering of oplossing voor zijn probleem…

Elk verkoopgesprek heeft 3 sleutelmomenten: de eerste indruk, de behoefteanalyse en een sterke afsluiter. Zo pakt u een goed salesgesprek aan!

De 3 sleutelmomenten in verkoop

Alle stappen in een verkoopproces zijn belangrijk, maar de ene fase is toch al wat belangrijker voor de slaagkans als de andere. We kunnen drie sleutelmomenten in een verkoopgesprek onderscheiden, namelijk de eerste indruk, de behoefteanalyse en hopelijk tot slot ook een sterke afsluiter. Als verkoper zijn dit de drie…

Notities nemen tijdens verkoopgesprek

Boost uw verkoop, neem notities

Tijdens mijn coachingsessies stel ik tot mijn grote spijt vaak vast dat veel verkopers weinig tot geen notities nemen van het verkoopgesprek. Nochtans kan deze kleine inspanning een grote meerwaarde zijn voor het verder verloop van het verkoopproces. In deze blog geef ik u vijf redenen waarom notities nemen uw…

Sales Pitch - Reachers Consulting Kortrijk Ieper Gent

Verkoop 3.0: uw pitch is aan vernieuwing toe

Op LinkedIn of tijdens seminaries worden salesmedewerkers telkens weer overtuigd van de zogezegde voordelen van ‘elevator pitches’. U kent het wel, de vijftal catchy zinnen die u uit het hoofd leert om een potentiële klant of prospect te overtuigen van uw product, dienst of oplossing. Pitchen is weer helemaal hot…

Sales & argumenteren

Waarom zou ik bij u kopen?

Steeds vaker stel ik vast dat de argumentatie van verkopers, accountmanagers, business developers en andere commerciëlen eerder zwak is. Ook wanneer ik de pittige maar relevante vraag stel aan een ondernemer komt het antwoord vaak niet verder dan “omwille van onze goede service en kwaliteit”. Ja, en? Ik krijg van…

De puzzelstukken vallen in elkaar

Alle verkooptechnieken van de wereld maken van u nog geen topverkoper. Waarom niet? Verkooptechnieken op zich scheppen geen context. Succes in de verkoop krijgt u pas wanneer alle puzzelstukken in het verkoopsgesprek samenvallen. Verkooptechnieken zijn inderdaad een belangrijk puzzelstuk maar hebt u al eens stilgestaan bij hoe u als persoon…

Managen van de sales-inspanningen

“Dat moet beter kunnen”

Bovenstaande en andere inhoudsloze uitspraken in de zin van “u moet beter uw best doen of anders…” hebben geen nut en hebben meestal een averechts effect. Managers zijn nog steeds teveel bezig met het managen van de resultaten. We kunnen u het volgende meegeven: als u enkel de resultaten van…

“Love me tender”

In een B2B omgeving komt u het vaak of zelfs dagelijks tegen: u krijgt via een hoofdaannemer of een tender een offerteaanvraag voor een aanbesteding en u moet dringend prijs maken. Hebt u enig idee hoeveel kans u maakt om de offerte binnen te halen? Laten we u het antwoord…