fbpx

RevOps

Met RevOps of revenue operations komen verschillende afdelingen bij elkaar om aan gemeenschappelijke doelen te werken zodat ze deze samen kunnen bereiken. Zo kunnen de verschillende teams gemakkelijker beslissingen nemen om zo ook het bedrijf te helpen groeien. Vaak voorkomende gemeenschappelijke doelen zijn:

  • Betere en meer conversies
  • Minder inkomsten mislopen
  • Nieuwe omzetkansen bekomen

Een afdelingsoverstijgende methode

RevOps gaat vooral om de samenwerking van marketing, sales, customer success en natuurlijk revenue operations zelf.

  • De marketing afdeling houdt zich bezig met online en offline marketingstrategieën om zo klantrelaties te creëren op lange termijn.
  • De sales afdeling zorgt ervoor dat zij de klanten contacteren en opvolgen, en doorheen het verkoopproces zal ook de customer succes afdeling bijspringen om ervoor te zorgen dat de klanten tevreden blijven.
  • Revenue operations zorgt ervoor dat er een goede samenwerking is tussen de verschillende afdelingen en dat de communicatie vlot verloopt.

De voordelen van RevOps

Het gebruik van RevOps brengt natuurlijk heel wat voordelen met zich mee. Het begint al met een betere samenwerking tussen de verschillende teams en afdelingen. Elk team krijgt ook meer verantwoordelijkheid en er ontstaat een hoger niveau van transparantie tussen de afdelingen door de samenwerking en het gemeenschappelijk doel. De mix van de afdelingen en bijhhorende skills zal ervoor zorgen dat de klant een betere ervaring heeft met het bedrijf. En last but not least zal het bedrijf beter kunnen voorspellen hoe het bedrijf zal groeien.

Ontdek meer sales termen.

Sales quiz

Hoe sterk is uw sales kennis? Daag uzelf uit en krijg inzicht in uw verkoopskills!

Whitepaper

Nog meer weten? Download onze whitepaper laat u inspireren door 5 nuttige sales tips.

Nieuwsbrief

Blijf bij met de laatste sales ontwikkelingen door middel van onze nieuwsbrief.