fbpx

Retargeting

Veel klanten worden benaderd door een bedrijf of nemen zelf een kijkje op de website zonder ook effectief iets aan te kopen of een andere actie te ondernemen. Retargeting, ook wel remarketing genoemd, is een marketingstrategie die verkopers gebruiken om deze klanten opnieuw te contacteren of aan te trekken aan de hand van advertenties.

Hoe werkt retargeting?

Retargeting werkt door het gebruik van een volgtechnologie: men plaatst een ​​cookie op het apparaat van een bezoeker wanneer ze uw website bezoeken. Deze cookie maakt het vervolgens mogelijk om gerichte advertenties te tonen aan de bezoeker op andere websites die ze bezoeken, waardoor ze worden herinnerd aan uw bedrijf, product of dienst en waardoor ze worden aangemoedigd om terug te keren naar uw site en hun aankoop te voltooien.

Het voordeel van deze strategie

Retargeting is een effectieve manier om de verkoop te stimuleren omdat het zich richt op mensen die al interesse hebben getoond in uw product of dienst. Door hen relevante advertenties te tonen nadat ze uw website hebben verlaten, blijft u top of mind en moedigt u hen aan om terug te komen en een aankoop te doen.

Ontdek meer sales termen.

Sales quiz

Hoe sterk is uw sales kennis? Daag uzelf uit en krijg inzicht in uw verkoopskills!

Whitepaper

Nog meer weten? Download onze whitepaper laat u inspireren door 5 nuttige sales tips.

Nieuwsbrief

Blijf bij met de laatste sales ontwikkelingen door middel van onze nieuwsbrief.