fbpx

Inbound marketing vs. outbound sales

Inbound marketing en outbound sales zijn beiden prospectiemethoden. We lichten toe hoe ze verschillen van elkaar:

Inbound marketing

Als een bedrijf aan inbound marketing doet, houdt het bedrijf zich vooral bezig met (online) marketing. Inbound marketing legt de focus op het realiseren van de wensen van de klant. Ze willen waardevolle content creëren waar potentiële klanten geïnteresseerd in zijn en ze willen hun ervaring daarin tonen. Het bedrijf kan deze content efficiënt verspreiden door bijvoorbeeld te doen aan content marketing, e-mail marketing of door hun SEO te optimaliseren zodat het bedrijf gemakkelijk vindbaar is. Hiermee trachten bedrijven hun prospects aan te trekken en naar hen toe te lokken, bij wijze van een pull-strategie.

Outbound sales

Bij outbound sales neemt vooral de verkoper initiatief om de klant te contacteren, bij wijze van een push-strategie. Hierdoor Hier zit dan ook het grote verschil tussen outbound en inbound. Hij of zij wacht niet af tot de prospects naar hem of haar toe komen, maar gaat zelf op zoek. De verkoper onderneemt actie om de prospect te contacteren en hem te overtuigen door bijvoorbeeld te netwerken op netwerkevenementen, conferenties en andere sociale bijeenkomsten, te adverteren op bijvoorbeeld Google of LinkedIn, aan cold calling te doen, of aan huidige klanten  te vragen of zij mensen kennen die geïnteresseerd zouden kunnen.

Ontdek meer sales termen.

Sales quiz

Hoe sterk is uw sales kennis? Daag uzelf uit en krijg inzicht in uw verkoopskills!

Whitepaper

Nog meer weten? Download onze whitepaper laat u inspireren door 5 nuttige sales tips.

Nieuwsbrief

Blijf bij met de laatste sales ontwikkelingen door middel van onze nieuwsbrief.