fbpx

Sales enablement

Verkopers kunnen verschillende content en tools gebruiken om hun verkoopproces effectiever te laten verlopen. Het strategisch inzetten van deze middelen noemen we sales enablement. Aan de hand van deze tools kan de verkoper de klant nog meer betrekken in de sales cycle, wat vaak als positief gezien wordt door de klant. Tijdens dit proces werkt de marketingafdeling vaak samen met het verkoopteam om zinvolle en klantgerichte content te creëren, maar ook om een strategische planning op te stellen.

Sales enablement toepassen

Om te beginnen met sales enablement, moeten de verkopers research doen naar de verschillende middelen en tools die ze gebruiken en moeten ze deze analyseren. Daarnaast moet de doelgroep zeer duidelijk zijn aangezien dit proces enkel focust op de doelgroep van het bedrijf, om zo de doelgroep aan te trekken tot het bedrijf en de producten of diensten.

Enkele voorbeelden van sales enablement toepassingen zijn:

  • Content marketing
  • CRM-systemen
  • Sales automation tools

Ontdek meer sales termen.

Sales quiz

Hoe sterk is uw sales kennis? Daag uzelf uit en krijg inzicht in uw verkoopskills!

Whitepaper

Nog meer weten? Download onze whitepaper laat u inspireren door 5 nuttige sales tips.

Nieuwsbrief

Blijf bij met de laatste sales ontwikkelingen door middel van onze nieuwsbrief.