fbpx

Als commercieel medewerker binnendienst houdt u zich dagelijks bezig met allerlei belangrijke taken, waaronder het adviseren van klanten, een vlotte orderverwerking en het ondersteunen van de buitendienst. U vervult hierbij een cruciale rol die verschillende stakeholders met elkaar verbindt. Bij Reachers begrijpen we deze rol en het belang ervan. Daarom presenteren we met trots onze op maat gemaakte opleiding commerciële binnendienst, ontworpen om uw vaardigheden aan te scherpen en uw professionele groei te stimuleren.

Het doel van een opleiding commerciële binnendienst

Het doel van deze training is het potentieel van de medewerkers van de commerciële binnendienst te maximaliseren. Om dit te bereiken, willen we bij Reachers deze medewerkers uitrusten met alle kennis, tools en vaardigheden die ze nodig hebben om zowel prestatie- als klantgericht te opereren in hun rol. De job van een commercieel medewerker is namelijk niet louter transactioneel. De relatie met de klant staat centraal, en daar komt heel wat bij kijken.

Voor wie is deze opleiding?

Deze training van Reachers is er voor alle medewerkers van de commerciële binnendienst. Heeft u dagelijks contact met klanten, zij het telefonisch of via e-mail, ontvangt u orders en bent u het eerste aanspreekpunt bij vragen of klachten? Dan is deze opleiding er voor u.

Dit leert u in een opleiding commerciële binnendienst bij Reachers

Deze opleiding zit boordevol informatie die u meteen kan inzetten. We behandelen de volgende topics:

1. Mindset en organisatorisch vermogen

  • U leert hoe u een actieplan opstelt om uw doelen te bereiken, wat u toelaat om uit uw comfortzone te treden wanneer dit nodig blijkt.
  • U leert het belang van ownership kennen, waarbij u in volle eigenaarschap uw dagdagelijkse uitdagingen aangaat.
  • U krijgt heel wat praktische time management tips waarmee u perfect uw taken kunt prioriteren.

2. Klantgerichtheid

  • U ontdekt hoe u uw klant centraal stelt in al uw acties en beslissingen, terwijl u de belangen van uw bedrijf nog steeds behartigt.
  • U leert vier verschillende types klanten kennen, hoe u ze herkent en hoe u best met elk van deze types omgaat in de praktijk.

3. Omgaan met moeilijkheden

  • In onze opleiding commerciële binnendienst komt u ook te weten hoe u best omgaat met moeilijke klanten en klachten.
  • U leert hoe u slecht nieuws aan klanten brengt.
  • Daarnaast staan we ook stil bij debiteurenbeheer. U verkrijgt een draaiboek over hoe u ervoor zorgt dat onbetaalde facturen toch betaald zullen worden.

4. Telefonische en e-mailvaardigheden

  • U wordt gewaar van wat u best wel en best niet aan de telefoon zegt.
  • Ook leert u hoe u omgaat met telefonische bezwaren.
  • U leert hoe u een commerciële analyse uitvoert bij informatie- en offerteaanvragen
  • Aan het einde van de commerciële binnendienst opleiding schrijft u de beste commerciële e-mails.

Bij Reachers vinden we het uitermate belangrijk dat er verder wordt gegaan dan theoretische kennis. Daarom zetten we in op rollenspellen, zodat u de aangeleerde skills onmiddellijk kan omzetten naar de praktijk. Wilt u nog een stapje verder gaan? Dan kan u ook bij ons terecht voor sales coaching.

Duur van de opleiding

De opleiding commerciële binnendienst van Reachers duurt één volledige dag. Deze dag zit boordevol meteen inzetbare kennis, waardoor uw verkoopvaardigheden aanzienlijk worden verstevigd.

Versterk uw commercieel inzicht

Bent u geïnteresseerd in deze cursus? Of zit u nog met enkele vragen? Aarzel dan niet om ons te contacteren. We helpen u graag verder.

Informatieaanvraag










    Schrijf je in voor onze nieuwsbrief