fbpx

Lead nurturing

Veel marketeers en verkopers zetten niet in op lead nurturing, hoewel het heel wat voordelen kan bieden voor een bedrijf. Lead nurturing slaat op het proces waarbij de verkoper een relatie opbouwt met potentiële klanten. Het doel van dit proces is dat de verkoper belangrijke informatie verkrijgt over de klanten in elke stap van het verkoopproces en via verschillende marketingtechnieken. Zo kan de verkoper de klanten op de juiste manieren en op de juiste momenten benaderen.

Hoe begint u aan lead nurturing?

Zoals bij elk proces is het belangrijk om eerst de doelstellingen die het bedrijf wilt bereiken vast te leggen. Een minimum aantal ingevulde contactformulieren, klikpercentage of een hogere omzet kunnen voorbeelden zijn van doelstellingen voor dit proces. Ga ook na hoeveel leads nodig zullen zijn om deze doelstellingen te bereiken.

Om deze doelen te bereiken kunt u gebruik maken van een buyer persona, om zo de content af te stemmen per doelgroep. Zo zal u ook meer resultaten halen uit de content die u creëert.

Ontdek meer sales termen.

Sales quiz

Hoe sterk is uw sales kennis? Daag uzelf uit en krijg inzicht in uw verkoopskills!

Whitepaper

Nog meer weten? Download onze whitepaper laat u inspireren door 5 nuttige sales tips.

Nieuwsbrief

Blijf bij met de laatste sales ontwikkelingen door middel van onze nieuwsbrief.