fbpx

Account-based marketing

Account-based marketing, of in het kort ABM, is een strategie die vooral gebruikt wordt in B2B. De strategie focust zich op elke individuele klant om zo de boodschap en de verkoop te personaliseren op basis van hun kenmerken en behoeften. Hierin speelt de verkoop aan bestaande klanten aan de hand van cross-selling en upselling een grote rol.

Voordelen van account-based marketing

Account-based marketing heeft heel wat voordelen voor een bedrijf, vooral als het bedrijf zich bezighoudt met B2B sales en grote klanten heeft:

  • Persoonlijk. Doordat ABM zich focust op de klant, is de aanpak voor de verkoop veel persoonlijker en niet meer algemeen. De boodschap wordt specifiek gericht op de waarden en behoeften van de klant.
  • Verkoop en marketing. Voor ABM slaan de marketing- en salesafdeling de handen in elkaar om samen gerichte en persoonlijke campagnes te maken voor bepaalde klanten, om hen zo door de pipeline te bewegen.
  • Kortere verkoopcyclus. De sales cycle zal verkorten doordat alle prospects van een bedrijf tegelijk kunnen aangesproken worden.
  • Hogere ROI. ABM is één van de strategieën die de hoogste opbrengst en ROI met zich meebrengt.
  • Gericht gebruik van middelen. Er worden minder middelen en tijd verspild aan klanten waarbij de verkoper weinig tot geen kans maakt. Deze worden gebruikt voor specifieke klanten, waardoor er eventueel nog tijd en middelen vrijkomen om te focussen op andere klanten.

Ontdek meer sales termen.

Sales quiz

Hoe sterk is uw sales kennis? Daag uzelf uit en krijg inzicht in uw verkoopskills!

Whitepaper

Nog meer weten? Download onze whitepaper laat u inspireren door 5 nuttige sales tips.

Nieuwsbrief

Blijf bij met de laatste sales ontwikkelingen door middel van onze nieuwsbrief.