Demand generation verwijst naar alles wat een bedrijf doet om de doelgroep warm te maken voor het bedrijf en haar producten of diensten. Met demand generation wil het bedrijf, zoals de naam zelf al zegt, vooral meer vraag creëren naar hun product of dienst. Zo wil het bedrijf de volgende zaken vergroten:
- Het aantal gekwalificeerd leads
- De naamsbekendheid
- De omzet
Demand generation vs. lead generation
Hoewel demand generation en lead generation op elkaar lijken, is er toch een verschil. Om verwarring te voorkomen, leggen wij het voor u uit.
- Lead generation richt zich meer op de verkoop van producten. De verkopers willen informatie over de klant krijgen om zo hun product of dienst aan te bieden. De content die gebruikt wordt voor lead generation legt dan ook de focus op verkoop, met de sales funnel in het achterhoofd.
- Demand generation is veel meer gericht op het informeren van klanten. Het bedrijf wil dat de doelgroep zich bewust wordt van het probleem waarop hun product of dienst een oplossing biedt. De doelgroep moet zich hierin herkennen. Op die manier kan het bedrijf onrechtstreeks hun aanbod tonen aan de klant en meer vraag creëren. De content hierbij is vooral informatief: de klant moet zich bewust worden van het probleem en de oplossing, namelijk het aanbod van het bedrijf.
Ontdek hier meer sales termen.
Sales quiz
Hoe sterk is uw sales kennis? Daag uzelf uit en krijg inzicht in uw verkoopskills!
Whitepaper
Nog meer weten? Download onze whitepaper laat u inspireren door 5 nuttige sales tips.
Nieuwsbrief
Blijf bij met de laatste sales ontwikkelingen door middel van onze nieuwsbrief.