Verkooptraining
Verkooptraining kent veel verschillende aspecten. Bij verkopen draait het namelijk niet om één duidelijk afgebakend stukje kennis. Verkooptraining omvat een groot gebied aan verschillende technieken, werkzaamheden en pure kennis. Wanneer al deze zaken met elkaar worden gecombineerd, heeft u een goede basis voor verkoop. U gaat merken dat u dan een stuk effectiever wordt en uw conversie toeneemt.
Bij Reachers leren we u meer over de dubbele driehoek© verkoopmethode. Verkooptraining wordt bij ons één op één, in groepen of zelfs in seminaries gegeven. Afhankelijk van het thema kan een bepaalde trainingsmethode de voorkeur genieten.
Onze aanpak is gebaseerd op 2 verschillende pijlers. Enerzijds gaat het om de ingesteldheid van de verkoper en anderzijds om de verkoopmethodiek. Voor een optimale verkooptraining is het belangrijk dat beide zaken aan bod komen. Het is namelijk bij Reachers onze overtuiging dat u als verkoper structuur en flexibiliteit moet kunnen combineren. Een vaste basis in combinatie met flexibele mogelijkheden. In een verkoopgesprek is het belangrijk dat u een bepaalde structuur aan uw gesprek meegeeft. U volgt een bepaald plan. Zo heeft u als verkoper een houvast om altijd op terug te vallen. Verder is er voldoende ruimte voor flexibiliteit, omdat ieder persoon weer een andere aanpak vergt.
Thema’s verkooptraining Reachers
We hebben ervoor gekozen om de verkooptraining op te delen in bepaalde thema’s. Zo is het voor iedereen duidelijk wat de leerstof in grote lijnen gaat zijn. Op elk thema wordt vervolgens dieper ingegaan, totdat de materie natuurlijk aanvoelt. Al met al komen bij de verkooptraining van Reachers de volgende thema’s aan bod:
-
- Juiste ingesteldheid: Welke ingesteldheid moet u als verkoper hebben om een verkoopgesprek op een effectieve manier te beginnen?
- Eigenschappen succesvol verkoper: Welke eigenschappen heeft een succesvol verkoper en hoe zorgt u ervoor dat u deze gebruikt?
- Genereren leads en prospects: Een belangrijk gedeelte van verkooptraining is het genereren van potentiële klanten om überhaupt iets aan te verkopen.
- Cold calling: Ook cold calling speelt een belangrijke rol; hoe pak u zo’n telefoongesprek aan?
- Juiste open vragen stellen: Welke vragen hebben een toegevoegde waarde voor de voortgang van het gesprek richting een verkoop?
- Argumentatie: Om iemand te overtuigen, moet u op een effectieve en overtuigende manier uw stellingen kunnen beargumenteren.
- Verhalend verkopen: Met verhalend verkopen verhoogt het plezier dat u in het salesvak heeft.
- Afsluittechnieken: Met welke afsluittechnieken maakt u de grootste kans op verkoop?
- Tegenargumenten: U leert een vaste methode waarmee u bezwaren kunt voorzien van effectieve tegenargumenten.
- De prijs: Het grootste bezwaar van prospecten én klanten is veelal de prijs; hoe gaat u hier mee om?
- Samenwerking met bestaande klanten uitbouwen: Hoe u ervoor zorgt dat u de samenwerking met bestaande klanten opschaalt.
Zo ziet u maar dat een verkooptraining bij Reachers een breed scala aan kennis oplevert. Door uzelf meester te maken van de verschillende aspecten van verkopen, wordt u een steeds betere verkoper. Voor meer informatie over de verkooptraining van Reachers kunt u uiteraard contact met ons opnemen. We staan er altijd voor open om u verder te helpen of om uw vragen te beantwoorden.