In het algemeen is het doel van elke verkooporganisatie hetzelfde: men wil de brutomarge en de omzet verhogen. Maar, we horen echter vaak van onze klanten dat een omzetgroei uitblijft. In dit artikel bespreken we enkele mogelijke oorzaken van een achterblijvende verkoop, en we geven u 5 tips mee die…
Tijdens gesprekken met onze klanten en tijdens onze field coaching sessies merken we dat een uitgebreide sales powerpoint een vaak gebruikte verkooptool is. Op zich is er niets mis met een goede voorbereide presentatie, maar het komt niet zonder valkuilen. We sommen er een aantal op, en voorzien ook enkele…
Er is al heel wat inkt gevloeid over waarden en cultuur binnen bedrijven. Vandaar onze vraag: heb je ook al eens stilgestaan bij de salescultuur in je onderneming? Ik deel graag enkele belangrijke inzichten over de implementatie van een salescultuur in een bedrijf: 1. Een salescultuur moet altijd van bovenaf…
CRM, oftewel Customer Relationship Management, is een essentiële tool voor elk bedrijf dat klantgericht wil werken en zijn verkoopprocessen wil optimaliseren. We horen echter vaak van onze klanten of collega-ondernemers dat ze wel CRM software gebruiken, maar dat ze daarnaast niet het gevoel hebben dat ze er helemaal tevreden over…
Heeft u al eens gehoord van sales 3.0? Verkopers en salesmanagers worden telkens overtuigd van de voordelen van een elevator pitch. U kent het wel al, de vijftal krachtige en catchy zinnen die u uit het hoofd leert om klanten te overtuigen van uw product of dienst. Pitchen is weer…
We krijgen vaak te horen van salesmanagers dat de verkopers de reden zijn van hun teleurstellende verkoopcijfers. In sommige gevallen klopt dit, maar vaak is er toch wat meer aan de hand. Als u succesvolle verkopers wilt, laat u uitspraken als “dat moet beter kunnen” beter achterwege bij een gesprek…
Steeds vaker stellen we vast dat de argumentatie van verkopers of accountmanagers eerder zwak is. Ook wanneer we deze pittige maar relevante vraag stellen aan een verkoper, komt het antwoord vaak niet verder dan “omwille van onze goede service en kwaliteit”. Ja, en? Die kan u toch ook elders vinden?…
Uit onderzoek van Salesforce blijkt dat 40% van de verkopers het moeilijker vindt om virtueel te verkopen dan de klant face-to-face te spreken. Om jou op weg te helpen geven we je 10 tips mee om een online verkoopgesprek professioneel te voeren. De eerste indruk Het is een vaak gehoord cliché,…
Wat hebben succesvolle verkoopleiders met elkaar gemeen? Een sterk salesplan. Met een gefundamenteerd verkoopplan investeren zij hun tijd in de juiste prospects, de juiste klanten en de juiste verkoopactiviteiten. In B2B sales is een salesplan vaak nog belangrijker dan in B2C. Dit komt omdat we te maken hebben met zowel…
Prospectie is de kernactiviteit van elke salesprofessional. Het is van vitaal belang in elke salesorganisatie. Maar wat is prospecteren, en hoe kan u aan prospectie doen? Wij vertellen het u in onderstaand artikel. Prospects en prospectie: betekenis Prospectie draait, in het kort, om het vinden en kwalificeren van klanten. Het…
Motivatie kent vele gezichten. Niet elke verkoper is gelijk. Elke verkoper wil zich op een andere manier ontwikkelen en stelt andere prioriteiten. Toch moet je als verkoopleider of bestuurder een algemeen beleid kunnen voeren die elke verkoper aanspreekt om het beste van zichzelf te geven. We geven 6 sleutels mee…
Verkooptalent binnen uw organisatie optimaliseren met de verkooptrainingen van Reachers Bent u op zoek naar een effectieve en doelgerichte verkoopopleiding in West-Vlaanderen? Dan bent u bij de verkooptrainingen van Reachers zeker aan het juiste adres. Reachers’ verkooptraining is erop gericht om uw werknemers de fijne kneepjes van het salesvak en…